Saturday, August 17, 2013

Journey EEZAFIZ ❤❤❤❤


    Sewaktu muka budak sekolah

Asalamualaikum ;) 

   Siapakah jejaka yg berada di atas ni yeee???someone wanna guess who is this??hehe..Tak payah la kan ambil masa je nnti,haha.Ni la cik abang kita Hafiz ;D yg selama ni kita dok sebut je kan,hehe.Tak tahu la tetiba malam yg sepi ni teringin nk luahkan detik perkenalan kami ni ;D 

ceritanye bermula pada 2010: Pada waktu dia adalah seniorku,time tu wk f2 dan dia f3..that time kitaorang tak kenal sesama sendiri.kenapa aku ckp time tu kitaorang x kenal tu?sbbnye aku bertugas sebagai librain pd hari jumaat.on that time,guru yg mngajar kelas dia (3A1) ialah cikgu raeshah,cikgu ni juga adalah guru yg brtanggungjwb mnjaga pusat sumber so setiap hari jumaat,kelas dia akan masuk libray,so every friday aku juga akan duduk dkt kaunter so stiap kali dia masuk,kitaorang akan trsempak but sgt anehnye that time aku x pernah nmpk dia even dia paling "tinggi" dlm kelas tp dia slalu nmpk aku ;D aku ni jenis seorang yg klau focus ssuatu xkn pandang tmpt lain.kitaorang xd perasaan pun time tu jahat kan,haha.So cte ni brlanjutan sehinggalah best friend aku nadiah mula jatuh hati dekat fauzan (best friend hafiz) time tu aku dgn nadhirah mcm belangkas sama juga dgn fauzan n hafiz.So mana2 fauzan nk pergi jumpa nadhirah,pasti akan jumpa aku jumpa umpama body guard dia jugalah same goes to Hafiz.until one day after nadhirah n fauzan official couple,tetiba time dlm kelas sejarah,nad ckp kt aku "weyh fareeza,kau ad secret admire.Me: siapa pula secret admire aku? nad:dia kwn fauzan juga tp dia galah la kalah fauzan aku,haha Me: *blur* aku x perasan siapa2 pun galah weyh?" Aku time tu still tertanya siapalah secret admire aku tu.till one day cikgu sruh aku pergi bilik guru ambil brg,so aku pergilah dgn nad,tome otw nk pergi,nad jumpa fauzan bru balik dr surau dgn kwn2 dia.Then that time Hafiz ad but aku still x kenal dia lg,haha..then nad ckp "weyh,kau x nmpk ke laki yg mcm galah tu td?me:aku x nmpk sesiapa pun td weyh.Nad:haih kau ni tada guna punya olang,haha".that time fauzan n kwn2 dia selalu stay up smpai petang sbb ad classmates dia duty so diaorang sibuk nk jaga juga sebab fauzan nk jumpa nad while hafiz temankn je.aku n nad slalunye x rehat kita selalu pergi libray.so that timelah bru aku kenal hafiz yg mna.the most funny is kn lepas bell ring rehat f2,diaorang akn dduk brsidai dkt corridor sbbnye nk tunggu kitaorang dtg libray ke tak,haha..time tu aku jual mahal dgn dia woo,haha.smpai la satu ketika,time tu hafiz dh desperate sgt nk no.aku tp aku x prnh bg sbbnye hafiz xnk confront dgn aku dulu.at 1st Hafiz minta tlong fauzan minta tlong dkt nad but Failed! Then,2nd dia minta adam tlong mintakan no.aku pun Failed! (Act adam adik Hafiz yg sebaya dgn aku n dia budak paling hot kut kt sekolah tp ada alu kesah!?haha n hafiz jahat gila dia x prnh bgtahu tu adik dia smpai org lain ug bgthu) till one day,hari tu kitaorang rehat brtiga aku,nad n azreen.Hafiz dh bengang smua org xnk tlong dia finally dia confront dgn aku.but part ni paling sweetest n funny moment serious,haha.Act smua ni dh plan by nad n fauzan.After kitaorg dh decide dduk 1 meja ni,aku mula bca buku,tetiba nad tarik azreen pergi ke depan then aku continue la baca tetiba ad sorang mamat ni tetiba dduk sebelah aku dia bg skeping note kecil tulis no.phone dia.aku boleh lg tanya "errr wk kenapa dduk sini?kan byk lg tmpt ksong?Hafiz:xd,ssssaaayyya nk bg awk ni je" then dia trus cabut lari,haha.tp bila2 fikir balik kan takkan perigi cari timba?setelah nad pujuk aku,finally barulah aku bg no.aku kt dia ;) ngupenye sblm hafiz jumpa aku,dia dh kena blasah dgn nad dgn topi sawah tepat kena mata dia,haha sian awk,hehe.. ;D malam tu jugalah dia msg aku soalan dia agak nerd la juga but aku layan jela on that time bermula la persahabatan kitaorang ;D 

PERSAHABATAN KAMI TERJALIN SELAMA 2 TAHUN~~~~~

  Pada 2012:Tahun ni adalah tahun terakhir Hafiz di sekolah,that time mmg agak sedih la juga sbb selama ni kitaorang dtg sekolah,rehat balik sekolah mesti akan jumpa and this year aku selalu balik dgn dia naik bus so that time hubungan kitaorang amatlah akrab.until one day dekat bus stop warta aku tengok muka hafiz mcm nervous sejak kebelakangan sebab dia mcm gelisah klau bus aku dtg awal sbb dia nk ckp sesuatu.tetiba hafiz jadi serious person "Hafiz:awak lama juga 1st chapter kita kan?Me;a'ah kn mcm x sangka je kita dh kwn lama cmtu,hehe.Hafiz:awakkk~~~,Me:yeee nak apa?? Hafiz:sy nk ckp ssuatu la.Me:apa dia?hafiz:Aaa sy kankan umm nak ajak awkk~~ Me:ajak pergi mana?haha.Hafiz:aaa sy nk ajak wk perrrrgi 2nd chapter.Me:*blur*mksd wk 2nd chapter apa? Hafiz:tak,mksd selama kita brkwn,sy dh lama pendam perasaan tp payah sy nk ungkap,sbb sy dh x tahan sgt,sy nk juga ckp dgn wk klau sy x ckp jd org x betul sy dh kt rumah.Me:aaaa okey then so???Hafiz:so sudi tak wk menjadi girlfriend sy?aaa klau xnk pun xpe,sy x pksa sorry klau sy trburu2. fikir sejenakkk~~~ Me:ummm ntah la wk sy pun x tahu,haha.agak cmna ye??hehe *suspen* officialllly we together THURSDAY,12.04.12 ❤❤❤❤❤ 

  Alhamdulilah hubungan kitaorang sudah mencecah 1tahun 4 bulan :D tak sangka kan dari awalnye stranger-->friend-->lover ❤❤ smua ni luar dr jangkaan ;) sekarang ni aku tak lama lagi akan menamatkan tingkatan 5 dan sekarang Hafiz smbung pelajaran di Uitm merbok,kedah.hubungan kitaorang dr diketagorikan long distance relationship,tipulah klau selama ni kitaorang xd brlaku pape,but everything being smooth and fine until now ;) what ever it is in relationship we need toleration,trust,give&take and loving.kenapa bg aku loving aku letak element paling last?sebabnye tanpa toleransi tak mungkin wujudnya kepercayaan,seterusnya dlm kepercayaan kita kena tolak ansur barulah wujudnya kasih sayang.Itulah yg aku faham selama aku dgn hafiz.sometimes dlm relay kita if over serious pun x best mcm aku ni sorang agak yg byk ckp while hafiz pendiam,so we train our conversation like best friend style.sempoi,joking and some part we will be serious.I've got a lacking in me and he also,the lacking of us unite us to be strong to stay together.Our lacking is perfection of relationship ;D so you guys thats all lil bit story about junior and senior love. 

To my dear Hafiz,I love you and misssssing you so much please come back to KL as soon possible? 

      Hafiz apabila bergelar mahasiswa 
       IDEC

    Fareeza yang masih menunggu 4                 
    bulan sebelum dia menghabiskan 
    zaman persekolahannya.




Thanks . Enjoy Your Reading . Do Read , Do Comment

0 comments: