Friday, December 7, 2012

When the exact time????


Ya Allah adakah aku mempunyai kesempatan untuk berhijab sepenuhnya???? mcm-II perspektif aku dengar bila seseorang wanita tidak menutup aurat,azab Auzubillah ;( aku teringin sangat nak pakai tudung sepenuhnya tapiiiiii mama ;( dia tak izinkan aku memakai tudung,mama suruh aku enjoy life aku sampai aku bosan,if aku nak sangat pakai tudung,tunggu suami suruh pakai ;( tunggu suami suruh???Ya Allah waktu yg sangat panjang bagi aku ;'( aku takda peluang macam anak-II yg lain bila seorang anak bagitahu dekat parents dia yg diaorg mula nak tutup aurat,sure mak ayah orang paling bahagia kan? ;) Aku bukan tak pernah mencuba bagitahu mama,dah 3 kali aku cakap benda yg sama tapi jawapan dia tetap sama juga ;(

Mungkin bukan masa aku???tapi bila disebutkan pasal masa,dalam al-quran dah terang-II suruh umat dia tutup aurat,tapi aku degil kan tetap tak tutup aurat ;( aku bukan degil,hati aku betul ikhlas mula nak memakai tapi mama tak support aku,haih sedih gila bila dengar mama cakap macam tu ;( Aku jealous tengok kawan-II aku pakai tudung sebab subhanaAllah cantik sangat diaorang nampak sweet je muka ;) ciptaan Allah tidak dinafiikan memang indah,jujur aku cakap ;)

Bila lah waktu aku sampai??aku teringin sangat nak pakai tudung sepenuhnya,tapi apakan daya aku ;( sebab lain juga aku nak bertudung ialah aku taknak papa tanggung dosa aku sebab aku x menutup aurat ;( selangkah aku keluar dari rumah tanpa menutup aurat,selama mana aku berada dekat luar tanpa pakai menutup aurat,selama tu juga lah dosa aku papa yang tanggung ;( dulu ye aku tak tahu semua tu,aku jahil dengan semuanya tapi sekarang aku mula sedar pentingnya seorang wanita menutup aurat ;( 

Aku berharap suatu hari nanti aku berkesempatan dapat bertudung macam kawan-II aku biar aku tak jadi yg ganjil bila keluar dengan diaorang ;) aku nak sangat bila keluar,aku tutup aurat..Bila aku tutup aurat,aku rasa tenang sangat dan yang penting SELAMAT ;)  Ya Allah bila masanya aku dapat merasakan??aku tak sabar rasanya nak menjadi yang lebih baik dari sekarang ;) Aku serahkan segalanya dekat Allah,biarkanlah dia yang menentukan segalanya ;)

Thanks . Enjoy Your Reading . Do Read , Do Comment

2 comments:

Anonymous said...

Pakailah. Niat awk baik. Awk sygkan Papa awk, awk takut dosa awk yg dia tanggung. Mama awk sepatutnya sokong, bknnya ckp begitu. Hidayah takkan dtg bergolek. Ckp dgn dia baik-2. Semuamorg boleh enjoy. Org yg bertudung pun boleh enjoy. Tp tak sama enjoynya dgn yg tak bertudung -c-

Anonymous said...

Cuba awk fikir, dosa yg ayah tanggung, dah lah kita tak bertudung, pastu enjoy sana sini biar lelaki ajnabi tgk. Sekurangnya, pakai tudung, tutup aurat, kita dah selamat ayah kita, dan tutup mata lelaki lain. Sy pun pernah lalui zaman 'jahiliah' :) sy pakai tudung atas kerelaan. Parents sy sokong sy. Itu kehendak sy. Ibu awk sepatutnya izinkan awk. Kalau awk pakai, tanpa keizinan dia, sy tak rasa awk berdosa, buktikan pd Mama awk. Awk takkan buka bila awk pakai. Pasang niat, kerana Allah Taala. Maaf andai tulisan sy menngecilkan hati awk. Sy cuma memonjamkan kekuatan, berdepan dgn ibu awk. Bersungguh-2. InsyaAllah, Allah akan permudahkan awk :)